Vannak vitathatatlan előnyei. Megspóroljuk az utazási időt, rohanás nélkül lehet a gyerkőcöt oviba, suliba vinni (amikor épp lehet vinni, persze), csökkennek a költségek (például utazási, parkolási), nyugodtabban és fókuszáltabban lehet dolgozni, ha mondjuk open office van bent a cégénél (és nincs otthon egy vagy több kiskorú, aki(k)nek nincs ovi vagy suli…), nem kell alkalmazkodni senkihez, kevesebb a stressz, nagyobb az önállóság, és mostanság kiváltképpen üdvös, hogy nem kaphatunk el semmilyen betegséget a velünk együtt munkába buszozóktól és a kollégáktól…
Azt mondják, aki home office-ban dolgozik, annak eléggé tudatosnak és motiváltnak kell lennie ahhoz, hogy ne folyjon szét az ideje, és hogy betartsa a határidőket akkor is, ha nem ellenőrzik folyamatosan a munkáját. Én tudatosnak és motiváltnak tartom magam, a határidőkkel nem is volt soha gondom, viszont az idő szétfolyását nem tudtam megakadályozni.
Állandóan az járt a fejemben, hogy egy mosást csak be kéne tenni, 5 perc az egész. Úgyhogy gyorsan betettem. Aztán jött a postás, akivel kellemesen elbeszélgettük a következő 10-15 percet (most legalább ez a „csábítás” nem áll fenn…), végül pedig rám írt a barátnőm (naná, hogy szintén home office-ból) valamilyen életbevágóan fontos témával kapcsolatban természetesen, amelynek megszakértése nem tűrhetett halasztást. Így vége is lett a munkaidőmnek, de munkavégzés gyakorlatilag nem történt.
Ezért előfordult, hogy éjjel ültem neki a munkának. Mert bár akkor valóban nem jöhet a postás, és kis szerencsével a barátnőm már alszik, az ügyfeleim, akiknek megy a home office és így „normális” időbeosztással élhetnek, nem voltak elérhetők éjfélkor. Majd több otthon töltött nap után elkezdtek hiányozni a kollégák. Kifejezetten magányosnak, elfelejtettnek és kihagyottnak éreztem magam. Az is hiányzott, hogy csinos ruhába bújjak és hogy egy jó kis sminket feltegyek. Tudom, hogy azt javasolják, hogy home office-ból is szépen felöltözve kell dolgozni, de valljuk be őszintén, olyan ember valószínűleg nincsen, beleértve magamat is, aki nem szokott otthonról pizsiben, de minimum játszóruhában dolgozni, akár esetleg, talán, véletlenül heti több alkalommal is (oké, nem a videokonferenciás napokon). Az is gondot okozott, hogy úgy éreztem, szinte rámzárul a lakás, a szoba. Alig álltam fel a konyhaasztaltól, kanapéról, míg a munkahelyen elmentem ebédelni vagy egy megbeszélésre a szomszéd tárgyalóba.
Sokat gondolkoztam azon, hogy vajon miért nem megy ez nekem. Rájöttem, hogy több dologgal van gond. Elsősorban a helyszínnel. Nem azzal persze, hogy otthon voltam, hanem azzal, hogy a konyhában vagy a kanapén dolgoztam, és ezáltal nem volt munka „szaga” a munkának. Kellett egy „dolgozó hely”, ahol szinte semmi mást nem csináltam, csak dolgoztam. Ez abban is segített, hogy a gondolataim elkalandozását, például a mosogatás irányába, megakadályozzam. Amint „a helyet” megláttam, munka módba tudott kapcsolni az agyam, és szinte eszembe sem jutott mással foglalkozni. Tudatosan nem nyitottam ki a postásnak az ajtót (szegény…) és a privát üzeneteket erőnek erejével figyelmen kívül hagytam a munkaidő végéig. Rájöttem, hogy szüneteket is be kell iktatnom. Na nem a barátnőmmel való beszélgetést, hanem pár perc sétát vagy nyúlsimogatást (szerencsére háziállat minőségben több is van itthon). És igaza volt annak a valakinek, aki azt mondta, hogy rendesen fel kell öltözni. Ha nem is teljes díszben és pompában, de mégsem pizsiben dolgoztam.
Ezekkel a változtatásokkal sokkal jobban működött a home office, de a magány és a kihagyottság érzése nem szűnt meg. Ezért kipróbáltam, hogy heti egy, maximum két napot dolgozok otthonról, és íme, így remekül működött a rendszer, már tényleg jó volt a home office.
Helyesebben fogalmazva jól működött és jó volt, körülbelül három héttel ezelőttig... Kihagyottságot nem érzek, mivel szinte minden kolléga és ügyfél, aki megteheti, otthonról dolgozik. Egyelőre a magánnyal sem küzdök, sőt. Úgy, hogy mindenki itthon van a családból finoman szólva nem érzem magam egyedül, de biztos vagyok benne, hogy egyre inkább hiányozni fog az iroda. Erre még nincs konkrét megoldásom, bár talán valami már körvonalazódik: a bizakodást és a reményt erősítem magamban, hogy a jelenleg kialakult helyzet hamarosan a múlté lesz, és ha nem is ugyan ott fogjuk folytatni, ahol abbahagytuk, de ismét fellendül majd a számomra fontos társasági élet, többek között a munkahelyemen is.
További bejegyzések
Te milyen régi-új vezető vagy?
2020. Június 04.
Mostanában sokszor teszem fel a kérdést, milyen lesz a munkahelyi világunk a járvány után, hogyan fogunk dolgozni, milyenek lesznek a régi-új sikeres vezetők, mely vezetői készségek fognak kisebb, és melyek nagyobb hangsúlyt kapni. Biztos válaszaim nincsenek, de valamiféle irány talán látszik.
„Hogyan ne vezess home office-ban” kisokos
2020. Szeptember 01.
Előző blog bejegyzésemben már megtalált a kontroll témája, és most egy másik aspektusból ismét találkoztam vele. Úgy látszik, dolgunk van egymással.
Az elmúlt hónapokban több coach kollégával beszélgettem és szinte mindegyikünk ugyan arra a megállapításra jutott. Ez idáig igen változatos témákon dolgoztunk főként multinacionális és KKV cégeknél dolgozó ügyfeleinkkel, azonban most, a home office szép(?) új világában, a coacheek jelentős részét egy téma szólítja meg: állás- vagy karrierváltás. Karrierváltást támogató szakemberként talán örülhetnék ennek, azonban nem ennyire egyértelmű a helyzet.
Álláskeresés, kapcsolati háló, ciki...
2020. Szeptember 30.
Az utóbbi időben jelentősen megnövekedett a karrier tanácsadásaim száma. Mit takar a karrier tanácsadás? Figyelemfelkeltő CV megírását, a tömegből kitűnő LinkedIn profil kialakítását, akár a legfurcsább állásinterjú kérdésekre adandó „jó” válaszok átbeszélését, a fizetési igény meghatározását és persze ennek az írásnak a témáját, hogy hol is keressük (a leghatékonyabban) azt a bizonyos álomállást.
Önéletrajzot írni mindenki tud, vagy mégsem?
2020. November 03.
Ha az álláskeresés kapcsán sokat hallom, hogy ezt mindenki meg tudja csinálni, akkor az önéletrajzírást illetően még többször. Mert mi lehet ebben a nagy ügy? Hacsak nem pályakezdő vagy, egyszer régen már te is írtál egy CV-t, azt csak fel kell frissíteni egy kicsit. A Google számtalan találatot dob ki, milyen egy „jó” önéletrajz, rengeteg stílus, sablon van fent a neten, és a feltöltött adatokból különböző CV író programok el is készítik az önéletrajzodat. Sőt, megkérheted a barátodat, hogy küldje át az övét, amivel a múltkor megkapta azt a csodás állást. Neked csak ki kell tölteni a rád vonatkozó részekkel és már kész is!
Mit veszítesz így?
Mi a kockázata annak, ha téged vesznek fel a pozícióra?
2020. December 01.
Egyik ügyfelem a következő problémával érkezett hozzám nemrég. „Valamit nem jól csinálok az álláskeresés során. Sok állást megpályázok, behívnak állásinterjúkra, azonban a második körös interjúkra szinte soha nem jutok el. Pedig a karrierem során már jó pár alkalommal interjúztam, én magam is sokakat interjúztattam, tudom, mit, hogyan kell csinálni.” Mikor átbeszéltük a „mit, hogyant”, a következőkre derült fény: az állásváltással kapcsolatos motivációjaként azt fogalmazta meg, nem szeret együttdolgozni jelenlegi főnökével, amikor a munkatapasztalatáról kérdezték felsorolta a különböző pozícióiban elvégzett feladatait, és amikor például azt kérdezték tőle, hogyan kezeli a kudarcot, elmondta, hogy mivel maximalista ember, nagyon nehezen viseli.
Első ránézésre úgy tűnhet, rendben vannak ezek a válaszok, de ezeknél sokkal jobb válaszokat is lehet adni.
Karrier tanácsadás, karrier coaching (és egy kis terápia…)
2021. Január 04.
Coachként és tanácsadóként sokszor tapasztalom, hogy nagy a kavarodás ezzel a két fogalommal kapcsolatban. A tanácsadást talán sokan ismeritek, a coachingot azonban nehezebb definiálni és azt hiszem, ez is azok közé a dolgok közé tartozik, amit ha az ember nem próbál ki, nem kaphat róla teljes képet.
A fejvadász - nem a Szárnyas…
2021. Február 01.
2005 óta foglalkozom fejvadászattal, egész pontosan vezetőkiválasztással. Nem, nem közveszélyes körözött bűnözőket vadászok le jó pénzért, hanem közép- és felsővezetőket keresek leginkább multinacionális cégek számára. Itt máris szeretnék eloszlatni egy tévhitet: a fejvadász nem álláskeresőknek segít állást találni, hanem cégeknek segít megtalálni a legmegfelelőbb új munkatársat. Akkor mégis miért jó Neked, ha ismersz fejvadászt?
TovábbBátor énmárkázás coachinggal
2021. Március 01.
Minden vezetőnek van egy saját énmárkája, amelyen keményen dolgozott, hogy figyelemfelkeltő legyen. De mi van akkor, amikor meg akarod változtatni a magadról kialakított képet?
TovábbBakot lőni tudni kell
2021. Április 01.
Ahányan vagyunk, annyi féle módon látunk egy-egy helyzetet. Nincs ez másként a hibázás feldolgozásával sem. Az eltérések abból eredhetnek a munkahelyen, hogy az eredményeket máshogy látod vezetőként és máshogy látja a beosztottad. Ami a beosztottad számára megfelelő, az szerinted további munkát igényelhet. A csapatod tagjai szintén más-más módon kezelhetik a hibázását. A különbségek mind a két esetben oda vezethetnek, hogy ez eltérő kudarc kezelési stratégiák akadályozhatják a sikeres karrier út kialakítását. Így elengedhetetlen, hogy a vezetőként kiismerd magad a hibázók típusai között és kezelni tudd őket, akár alárendelt, akár mellérendelt munkahelyi kapcsolatokról van szó.
Éjjeli halogatás
2021. Május 03.
Az időgazdálkodás témája fontosabb, mint valaha. A járványhelyzetben egyszerre próbálunk megfelelni a munkahelyünkön vagy a saját cégünkben, anyaként, apaként, felességként, férjként, a gyermekünk tanítójaként és még számos egyéb szerepben. Kulcsfontosságú, hogy jól beosszuk a nap 24 óráját, főként, ha azt szeretnénk, hogy magunkra, töltődésre is jusson idő. Azonban az énidőt könnyű összekeverni a halogatással, illetve annak egy izgalmas, nekem ez idáig ismeretlen fajtájával, a „revenge bedtime proscrastination”-nel.
Azért élsz, hogy dolgozz, vagy azért dolgozol, hogy élj?
2021. Június 02.
Ha azért élsz, hogy dolgozz, a szenvedélyed megszállottságba fordulhat át, túl sok időt és energiát töltesz a munkáddal és a munka-magánélet egyensúlyod felborul. Ha azért dolgozol, hogy élj, elmulasztod az elégedettség, kiteljesedés érzését, amelyeket egy értékes és jelentőségteljes karrier út kínálni tud.
Az ideális munka-magánélet egyensúly megteremtése nemcsak arról szól, hogy jól osztod be az idődet, hanem arról is, hogy a fókuszodat, az energiádat is megfelelően allokálod.
Hogy vagy? - Jól.
2021. Július 01.
Amikor megkérdezem az ügyfeleimet, hogy vannak, sokszor érkezik a fenti válasz. Ezt egyrészt betudom a rohanó világunknak, másrészt azonban sokunknak nincsenek megfelelő szavai az érzéseink kifejezésére. Az érzelmeink pontos meghatározásának a képessége az érzelmi intelligenciánk (EQ) része. Egy neves amerikai executive coach 850! szót (érzéseket, hangulatokat, szomatikus tüneteket) gyűjtött össze arra, hogy meg tudjuk fogalmazni, hogy vagyunk.
A nemet mondás művészete
2021. Augusztus 02.
Amikor vezető ügyfeleim a kiégés témájával érkeznek hozzám coachingba, sok esetben kiderül, hogy a nemet mondás képtelenségének nagy szerepe van abban, hogy eljutottak idáig, vagy éppen vészesen a kiégés felé tartanak. Angolul „people pleaser”-nek hívják azokat az embereket, akik nem tudnak nemet mondani. Találónak tartom ezt a kifejezést, mert ha szinte soha nem mondasz nemet, akkor fontosabb számodra a mások öröme, elismerése és megbecsülése, a másoknak való megfelelés, mint a saját jólléted. Holott ezeket te is megadhatod magadnak.
Amit most ősszel megtehetsz, ne halaszd januárra!
2021. Szeptember 06.
Legtöbbünk már túl van a nyaraláson és újra belevetette magát a munkába, vagy csak vettette volna, mert igazából semmi kedve nincs ismét dolgozni. Ha ez egy múló rossz hangulat, nincs mit tenni, mint kivárni, hogy jobb kedvre derülj, azonban ha már régóta téma nálad, hogy nem szereted a munkádat és váltani szeretnél, érdemes mélyebben foglalkozni az üggyel. Ha munkahely- vagy karrierváltáson gondolkodsz, az ősz tökéletes időpont arra, hogy elkezd az előkészületeket és így januárban (igen, januárban, nem elírás) már olyan új munkahelyen kezd az évet, amelyet szeretsz, és az anyagiakon kívül sok egyéb szempontból is megfelelő a számodra.
Egy dolog biztos: a bizonytalansággal járó változás
2021. Október 04.
Talán soha nem kellett még akkora bizonytalansággal szembenéznünk, mint most. A járványhelyzetnek köszönhetően az egész világunk változik, legyen szó a magánéletünkről vagy a munkánkról. Vannak, akik mindig kristálytisztán látták maguk előtt a következő karrierlépésüket, a legtöbbek számára azonban árnyaltabb a kép. Bármelyik tábort is erősítettük a múltban, jelenleg mindenkinél felerősödhet a jövőbeni munkalehetőségeivel kapcsolatos bizonytalanság, és az abból fakadó aggodalom, szorongás. Ez kényelmetlen, sőt bénító érzés lehet, azonban hozzájárulhat a tisztánlátáshoz!
Mentális fitnesz
2021. November 02.
Bár most lényegesen kevesebbet repülünk, mindannyian emlékszünk rá, amikor a stewardess arra kért bennünket, hogy vészhelyzet esetén először mi magunk vegyük fel az oxigén maszkot és ezután segítsünk másoknak. Ezt akkor is érdemes szem előtt tartani, amikor vezetőként a pandémiával kell megküzdenünk. Nagyon fontos, hogy jól ismerjük magunkat, befelé figyeljünk és törődjünk magunkkal. Mert ha mi nem vagyunk rendben, a csapatunk sem lesz.
Az önbizalom, a karrierváltás és a kőkupac
2021. December 01.
Minap egy Egyesült Államok béli neves executive coach egyik feladatáról olvastam, amelyet felsővezető ügyfeleinek szokott adni, akik önbizalom növelés témájával fordulnak hozzá. Karrier coachként leginkább karrierváltásban támogatom vezető ügyfeleimet, akik változatos kihívásokkal érkeznek hozzám: nem tudják, mivel foglalkoznának szívesen, vagy éppen túl sok ötletük van, és nem tudnak választani, vagy nincsenek vele tisztában, hogy képességeikhez, készségeikhez milyen új szakma passzolna a legjobban. De bármivel is érkeznek, az esetek nagy többségében az elakadásuk gyökere az önbizalomhiány.
TovábbÚj év, új munka?
2022. Január 04.
Év végén szinte mindannyian fogadalmat teszünk, mit, hogyan fogunk máshogyan csinálni jövőre. Ha 2022-re a fogadalmad egy új állás vagy karrierváltás, a következő checklisttel bebiztosíthatod, hogy ez ne csak álom legyen, amitől februárra már a kedved is elmegy, és hogy elkerüld a visszautasítások és csalódások özönét.
Hogyan kezeld (jól) a konfliktust
2022. Március 01.
Coachingban gyakran találkozunk a konfliktuskezelés témájával és az utóbbi időben még inkább azt tapasztaljuk, hogy igen nagy szükség is van arra, hogy erről beszéljünk. Talán elfáradtunk és ingerlékenyebbé váltunk a járvány sokadik hónapjában, a szomszédban zajló méltatlan háború szintén feszülté tesz minket, ezért egyre nehezebb megfelelő módón kezelni a nézeteltéréseket akár otthon, akár a munkahelyen. Az erőszakmentes kommunikáció együttérzésen alapul így segítve a bennük szereplők önbecsülésének fenntartását és növelését és a kapcsolatuk elmélyülését. Érdemes rászánnunk néhány percet a következő lépések átgondolására, hogy nyugodt körülmények között hatékonyan tudjuk a konfliktusainkat rendezni.
Sorry!
2022. Április 04.
Amint a gyerekek beszélni tudnak, megtanítjuk őket bocsánatot kérni. De vajon mi, felnőttek tudunk jól bocsánatot kérni és kérünk elégszer? A bocsánatkérés nagyon fontos, de alulértékelt az üzleti világban. Az őszinte „Bocsánat!” vezetői én-márkádat, rezilienciádat és mentális fittségedet építheti és csapatod elköteleződését és bizalmát növelheti.
Mit nyersz a coachinggal?
2022. Május 03.
Hogy hogyan mérjük a coaching megtérülését, ROI-át (Return on Investment) egyik kedvenc témám. A cégek sokat költenek coachingra, vagy akár magánemberként Te is kifizethetsz több tízezer forintot egy folyamatért, így nem mindegy, mit kapsz cserébe. Coachként számomra is fontos, milyen érvekkel állhatok a cégvezetők elé, amelyek alátámasztják a coaching hasznosságát.
TovábbA komfortzónádon túl
2022. Június 01.
Számtalanszor hallottad már, hogy hasznos kilépned a komfortzónádból, mert így érhetsz el változást, fejlődést. Sokaknak nehéz például a szociális hálójuktól segítséget kérni álláskeresés során, vagy nehéz beszélgetést lebonyolítaniuk a főnökükkel vagy beosztottjukkal, vagy akár otthon a párjukkal. Azonban arról keveset hallani, pontosan hogyan lehet kilépni a komfortzónából. A „vegyél egy nagy levegőt” és „szedd össze a bátorságodat és hajrá!” tanácsoknál többre lesz szükséged, hogy ne hátrálj meg.
Kellemetlen beszélgetések
2022. Szeptember 02.
Az olyan beszélgetések, amelyek például beosztottad teljesítményéről, szakmai fejlődéséről vagy a karrier útjáról szólnak érzelemmel telítettek lehetnek. Lehet, hogy ezt vezetőként mindenképpen el szeretnéd kerülni, mert kellemetlen helyzetbe kerülhetsz. Több milliárd forintos büdzséért való felelőségvállalás nem okoz gondot, azonban egy beosztott heves érzelmi reakciójának a kezelése, vagy akár viselése, szorongást válthat ki benned. De milyen ára van annak, ha elkerülöd ezeket a beszélgetéseket?
TovábbKemény feladat: soft skilljeink fejlesztése
2022. Október 02.
Már biztosan te is halottál az érzelemi intelligenciáról (EQ). Arról a képességről, ahogyan kezeled és szabályozod érzelmeidet és hogy ez hogyan tesz téged még jobb vezetővé. Az érzelmi intelligencia nélkülözhetetlen soft skill.
Állásinterjú utáni to-do listád
2022. November 03.
Aki a jövő évet új munkahelyen szeretné kezdeni, annak legkésőbb novemberben neki kell gyürkőznie az álláskeresésnek. A kiválasztási folyamatok több hónapot is igénybe vehetnek és egyáltalán nem biztos, hogy az első megpályázott állást meg is fogod kapni. Nagy valószínűséggel jó pár helyre szükséges lesz elküldened az önéletrajzodat és sokszor visszautasítanak majd. De mit tudsz tenni annak érdekében, hogyha már létrejött az állásinterjú, megkapd a munkát?
Munkahelyváltás - Passzol hozzád a vállalati kultúra?
2022. December 02.
Amikor állást váltasz és csatlakozol egy másik céghez több szempont alapján döntesz. Többek között mennyire motiváló, kihívás a feladatkör, van-e fejlődési, tanulási lehetőség, megvan-e a „kémia” a közvetlen felettessel, csapatoddal, milyenek a jövőbeli perspektívák, milyen a vállalati kultúra és a kompenzáció. Mikor a vállalati kultúrára gondolsz, tudod, hogy pontosan mikre szükséges odafigyelned?
Fogadom
2023. Január 04.
Újévkor legtöbben megfogadunk valamit, sokan „mindent is”. A rutinosak azonban tudják, hogy töredéket tartjuk be ezeknek a fogadalmaknak, vagy akár semelyiket sem. Ha januárban nagy elánnal neki is ugrunk a megvalósításnak, februárra-márciusra már ki is fújt a lendület. Az alábbi praktikák új lökést adhatnak az újévi fogadalmaid megvalósításának.
Hogyan működik a hibrid munkavégzés?
2023. Február 07.
Közel három évvel a Covid járvány kitörése után a vállalatok számára a hibrid munkavégzés tűnik az új normának. Világszerte számos kutatás készül arról, hogy hány napot szükséges az irodában töltenünk, hányat otthon, melyik megoldással lehet a legnagyobb hatékonyságot elérni.
A tudatos tudatalatti
2023. Április 01.
Azt, hogy hogyan látjuk a világot sok minden befolyásolja. A munkahelyünkön például az iparág, irodai környezet, vállalati kultúra. Ezek nem „választható” tényezők, de hogy milyen hitrendszer, értékek, viselkedési mechanizmusok, szempontok szerint működünk, azt megválaszthatjuk. Ehhez nagyfokú önismeret és tudatosság szükséges, amelyet nagyon sokan egész életük során nem sajátítanak el és „választás” helyett csak „reagálnak”. Ők nincsenek tisztában azzal, hogy tudatalattijuk irányítja őket. Minták, szokások alapján csak reagálnak a környezetükre, pedig mi magunk is alakíthatjuk, kik vagyunk, kik szeretnénk lenni.
Az ideális munkatárs
2023. Április 30.
Az utóbbi években jelentősen megváltozott az üzleti élet, így a munkatársak kéresése és kiválasztása is. Sok állásinterjú online zajlik, és a megállapodás és az onboarding is digitálisan történik. Olyan jelöltek kapják meg a pozíciót, akik alkalmazkodni tudnak a változásokhoz. Ők remekül működnek a digitális térben, kíváncsiak az újításokra és szívesen használják őket, és hatékonyan managelnek csapatokat online. Azonban ők valóban annyira mások lennének, mint akiket régen kerestek a cégek?
Elbocsájtottak? – Ezzel a mindsettel keress új állást!
2023. Június 02.
Gazdasági válság idején nem meglepő, hogy sok az elbocsájtás. Azonban az egyén számára mindenképpen megterhelő a helyzet, abban az esetben is, ha látszólag logikus rá a magyarázat. Ki ne kezdene magában, tapasztalatában, képességeiben kételkedni egy ilyen helyzetben. Sok féle érzés kavaroghat benned, sokk, aggódás, félelem, harag vagy akár szégyen. Talán úgy érzed, az a legjobb gyógyír, ha azonnal elkezdesz új munkát keresni, amelyre pénzügyi okokból lehet, hogy valóban szükséged is van. Azonban érdemes előtte alaposan feldolgozni az érzéseidet, hogy ismét magabiztosan tudj állásinterjúkra menni. A következő 5 stratégiával negatív lelkiállapotodat pozitívvá változtathatod.
ChatGPT a kiválasztási folyamatban?
2023. Július 03.
E hónapban szabadságoltuk magunkat...
2023. Augusztus 01.
...hogy szeptembertől megújult lendülettel, kipihenve, inspirálódva, további izgalmas témákkal térhessünk vissza Hozzátok.
TovábbAz előléptetés mumus
2023. Szeptember 04.
Előléptetést kérni szinte mindig stresszes, mert sebezhetővé tesz. Azonban, ha úgy gondolod, hogy készen vagy a magasabb pozícióra, elkerülhetetlen, hogy beszélj a főnököddel. A következő kérdések megválaszolásával tudni fogod, mikor vagy készen és is mi az, amit pontosan szeretnél.
Konfliktuskezelés a csapatodban
2023. November 07.
Egy tökéletes világban a csapatod egy összetartó egység, ahol mindenki jól kijön egymással és támogatja a másikat. A valóságban azonban vezetőként gyakran a „békefenntartó” szerepében találhatod magadat, amikor a csapatod tagjai között konfliktus adódik. Attól, hogy esetleg ignorálod a konfliktust, még nem fog elmúlni. Viszont ha azt megfelelő stratégiával hatékonyan menedzseled, javulni fog a munkahelyi morál és mind az egyéni, mind pedig a csapat teljesítmény növekedni fog.
Az empátia hatalma
2023. December 01.
A Time Magazin tanulmánya szerint az Y generáció az „én generáció”. A 1981 és 1996 között születettek több nárcisztikus és énközpontú jellemvonást mutatnak, mint az előző generációk. A cikk szerint az Y generáció annyira sok dicséretet kapott gyerekkorában a részvételért, hogy ma 40%-uk azt gondolja, hogy teljesítményüktől függetlenül két évente jár nekik az előléptetés. Más tanulmányok azt is kimutatták, hogy az Y generáció kevesebb szimpátiát mutat és kevesebbet törődik a hátrányos helyzetűekkel.
Mivel az Y generáció az egyik legnagyobb korcsport és a munkaerőpiacon is jelentős számban vannak jelen, nem lehet őket figyelmen kívül hagyni. Sok ember csak magára, vagy szűk környezetére koncentrál és úgy tűnik, hogy a társadalomból általánosságban hiányzik az empátia. Elég csak néhány Facebook kommentet megnézni például. Pedig az empátia az intelligencia, az érzelmi intelligencia része.
2024-ben munkahelyet váltanál? – Így tervezd meg!
2024. Január 03.
Ha 2024-ben célod a munkahely-, vagy akár karrierváltás kizárólag az önéletrajzod, LinkedIn profilod és motivációs leveled frissítése nem lesz elegendő a sikerhez. Érdemes például az időzítésre, a fő motivációd megtalálására, céljaid, erősségeid és gyengeségeid meghatározására, eddig elért eredményeid beazonosítására és kapcsolati hálod feltérképezésre is időt szánnod.
Hiányosságaid a sikered útjában
2024. Február 01.
Ha sikeres vezető vagy, aki gyorsan haladt előre a ranglétrán, elképzelhető, hogy ezt úgy tudtad elérni, hogy közben maradtak olyan fejlesztendő területek, viselkedések, szokások, vakfoltok, amelyek befolyásolják a teljesítményedet és azt, ahogyan a csapatodat vezeted. Még a legsikeresebb vezetőnek is lehetnek olyan hiányosságai, amelyek a további előmenetele útjában állnak.
Vajon melyek lehetnek azok a területek, amelyekkel nem vagy tisztában és rontják az eredményességedet és a személyes kapcsolataidra is negatív hatással vannak?
Karrierváltáson gondolkodsz? Ezeket a kérdéseket válaszold meg!
2024. Március 01.
A karrierváltás alapos megfontolást, önismeretet és felkészülést igényel. Csábító lehet fejest ugrani a váltásba, amikor épp tele van a hócipőd a jelenlegi munkahelyeddel vagy kapsz egy „soha vissza nem térő” állásajánlatot, azonban egyáltalán nem biztos, hogy hosszú távon jól döntesz. Hogyan lehet tisztán látni ebben a helyzetben, hogy a váltás tényleg megfelelő-e a számodra?
TovábbKapcsolat
Dankó Adrienn ACC
Karrier újratervezési specialista,
ICF tag Business coach
+36 70 310 82 59
adrienn.danko@klc.co.hu
1136 Budapest, Hollán Ernő utca 21/b