Hogyan kezeld (jól) a konfliktust
Dankó Adrienn ACC

Szerző: Dankó Adrienn ACC

2022. Március 01.

Hogyan kezeld (jól) a konfliktust
Coachingban gyakran találkozunk a konfliktuskezelés témájával és az utóbbi időén még inkább azt tapasztaljuk, hogy igen nagy szükség is van arra, hogy erről beszéljünk. Talán elfáradtunk és ingerlékenyebbé váltunk a járvány sokadik hónapjában, a szomszédban zajló méltatlan háború szintén feszülté tesz minket, ezért egyre nehezebb megfelelő módón kezelni a nézeteltéréseket akár otthon, akár a munkahelyen. Az erőszakmentes kommunikáció együttérzésen alapul így segítve a bennük szereplők önbecsülésének fenntartását és növelését és a kapcsolatuk elmélyülését. Érdemes rászánnunk néhány percet a következő lépések átgondolására, hogy nyugodt körülmények között hatékonyan tudjuk a konfliktusainkat rendezni.

Állapítsuk meg, mi történik pontosan, mit csinál a másik fél. Vizsgáljuk meg azt is, bennünk mi kelti a feszültséget. Címkézés, minősítés és leértékelés nélkül tegyük mindezt. Ne vádaskodjunk, csak megfigyeljünk.

Befelé koncentrálva határozzuk meg a másik cselekedetének folyamányaként kialakult érzéseinket. Sose feledjük: az érzéseink nem vitathatók, nem felülbírálhatók, nem vagyunk értük felelősek, azok csak úgy keletkeznek. (Az érzésekből fakadó tettekért vagyunk felelősek.)

Fogalmazzuk meg az érzéseinkhez köthető szükségleteinket és osszuk meg őket. Ilyen szükséglet lehet az elismerés, de akár egy ölelés is.

Szükségleteinket alapul véve kommunikáljuk a pontos kérésünket a másik fél felé. Azonban tartsuk észben, hogy ez egy kérés, a másik mondhat rá nemet. Ne szabjunk feltételeket és legyen bennünk kompromisszumkészség.

Hírlevél


Iratkozz fel a legfrissebb karrier ötletekért!


Kapcsolat



Dankó Adrienn ACC

Karrier újratervezési specialista,
ICF tag Business coach 

+36 70 310 82 59
adrienn.danko@klc.co.hu

1136 Budapest, Hollán Ernő utca 21/b